Client: Fazer
Topics: PR, Creative, Social, Media
Farvel Dumle Slikkepind
En slikkepind er ikke bare karamel og chokolade på pind. Det er en katalysator for minder. Vi foreslog derfor Fazer en utraditionel tanke: At skabe en kampagne for et produkt på vej ud af markedet.
The task /
Fazer måtte trække den klassiske slikkepind Dumle ud af markedet, pga. et produktionsapparat som var udtjent. De øvrige Dumle-produkter blev naturligvis på markedet, så vi så straks en anledning til en brandingøvelse.
Our Approach /
Vi ville give danskerne mulighed for at sige farvel til et stykke af deres barndom og give dem en anledning til at reflektere over hvilken rolle slikkepinden havde spillet i deres liv.
Make it right
Vi planlagde et nationalt farvel i form af en Facebook og Instagram live-begivenhed. Et 2-timers show med influent Micki Cheng som vært. Vi anskuede denne begivenhed som en blanding af en statsmandsbegravelse og Super Bowl. Vi vidste at hvis legen var god, ville danskerne gerne lege med.
Make it Magic
I ugen op til farvel-showet breakede vi nyheden til pressen og stimulerede interessen med en nøje planlagt serie af content på social samt opfølgende PR. I en hel uge var nyheden om slikkepinden øverst på dagsordenen både i pressen og på sociale medier.
Make it Work
Results /
Kampagnen scorede over benchmark på samtlige parametre. Her er de vigtigste:
- PR reach: 2.5 mio danskere
- 10 artikler i nationale medier
- 8 radio og tv interviews
- Social Reach 1,2 mio.
- Total Post engagement: 700.000
- Stigning i salg: 48 % over 12 uger
Visa’s “The Equal Sponsorship” skal bringe dækningen op på niveau med herrefodbold
Mediawatch
July 2022
PR REACTIONS
More inspiration /
Branded hva' for NOGET?
Fazer
Branded hva' for NOGET?
Fazer
Branded hva' for NOGET?
Fazer