Client: Fazer

Topics: Creative, Media, Branded Content, Audio, Campaign

Branded hva’ for noget?

Konfekturebrandet Fazer entrerede med den populære podcast ”Undskyld Vi Roder” fra r8Dio og skabte verdens måske første ”fiktive branded content-kampagne”.

The task /

At skabe kendskab til brandet Fazer – og ikke mindst give det underholdende brandmæssige karaktertræk. Fremfor at bygge på trivielle værdier som kvalitet og smag var missionen at positionere Fazer som leverandør af positiv energi til danske slikmunde.

Det er modigt. Meget modigt. Og så er det hylende morsomt. Årets vinder for bedste Branded Content

En virkelig værdig vinder af en historisk stærk eksperimental kategori

Rambuk juryen

March 2022

Results /

  • Vi fik målgruppen til at bruge samlet set mere end 5 timer med vores brand over 4 måneder.
  • Salget af berørte slikprodukter steg i gennemsnit med 10% i forhold til samme periode året før.
  • Gav Fazer højeste share of search nogensinde.

ReLATED CASES /

Social group, Glasses, Blue, Sleeve, Eyewear, Font
Branded hva' for NOGET?

Fazer

Social group, Glasses, Blue, Sleeve, Eyewear, Font
Branded hva' for NOGET?

Fazer

Social group, Glasses, Blue, Sleeve, Eyewear, Font
Branded hva' for NOGET?

Fazer